Online bestelling & levering


Op brinkairshop.nl kunt u eenvoudig via uw persoonlijke account ons gehele productassortiment bestellen, altijd met de meest actuele productinformatie.

Wie kan bestellen op brinkairshop.nl?
Om op brinkairshop.nl een bestelling te kunnen plaatsen moet u in het bezit zijn van een klantnummer. U kunt eenvoudig een account aanvragen. Wilt u graag klant worden en bent u werkzaam bij een Nederlands installatiebedrijf met geldig KvK-nummer? Vraag dan eerst een klantnummer aan.

Bent u particulier?
Bent u op zoek naar filters en accessoires voor uw toestel? Bestel deze eenvoudig via mijnbrink.nl. Ook kunt u op mijnbrink.nl uw toestel registreren voor garantie. Voor al uw overige bestellingen of vragen kunt u terecht bij uw installateur of bij een van onze dealers.  

Buiten Nederland / Outside the Netherlands
Bent u gevestigd in het buitenland? Informeer naar de mogelijkheden via telefoonnummer (0522) 46 94 44.
If you are located outside the Netherlands, please contact us for the possibilities +31 522 46 94 44.

Prijzen
Alle prijzen zijn vermeld in € en exclusief btw, onder voorbehoud van prijswijzigingen. Hiermee vervallen alle eerder gedateerde catalogi. De op de webshop vermelde prijzen gelden tot 1 juli 2024.

Overige condities
Voor het uitvoeren van servicewerkzaamheden in opdracht van de installateur is het uurtarief € 83,00 en de vergoeding per kilometer € 0,95. Voorrijkosten landelijk tarief à € 124,50. Voor het verrichten van advieswerkzaamheden zoals het maken van berekeningen (bijvoorbeeld warmteverlies en gasverbruik) en ontwerptekening geldt een uurtarief van € 75,00. Voor opdrachten met een totale waarde tot € 300,00 bruto, worden € 24,00 vrachtkosten in rekening gebracht. Mancomeldingen dienen binnen 14 dagen na levering kenbaar gemaakt te worden bij onze afdeling Verkoop binnendienst. Op al onze transacties zijn onze leverings- en betalingsvoorwaarden van toepassing.

Retourzendingen
Onderdelen die onder garantie worden geretourneerd, dienen voor verzending ter beoordeling te worden aangemeld bij de Retourenafdeling. Benodigde informatie bij aanmelding:

  • Serienummer vermeld op toestel, component en/of serviceset
  • Naam, adres en woonplaats waar het toestel is geïnstalleerd
  • Installatiedatum toestel (zie garantiekaart)
  • Omschrijving van het defecte product en reden van retourzending

Brink Climate Systems B.V. neemt alleen retourgoederen in behandeling wanneer deze onbeschadigd, goed verpakt en voorzien van een volledig ingevuld retourlabel worden aangeleverd. U kunt uw retourgoederen digitaal aanmelden.

Overige retouren

  • Voor goederen anders dan hierboven genoemd, die niet vanwege een defect worden geretourneerd, dient bij aanmelding het ordernummer waarop ze zijn geleverd te worden vermeld. Goederen ouder dan 3 maanden worden niet meer retour genomen.
  • Alle plaatstalen producten, zoals kanalensystemen, worden vanwege de hoge behandelingskosten niet retour genomen.
  • Materialen die niet in de webshop zijn opgenomen en volgens door u verstrekte specificaties zijn gefabriceerd of ingekocht, worden niet retour genomen.
  • Per retourzending wordt 25% behandelingskosten van het bruto bedrag berekend, met een minimum van € 50,00.
  • Voor luchtverwarmers gelden vaste behandelingskosten van € 120,00 en voor WTW-toestellen € 60,00, mits onbeschadigd en in de originele verpakking geretourneerd.


Dagelijkse afleveringen in heel Nederland
Efficiënte aflevering is van groot belang voor de werkplanning van de installateur. Het juiste materiaal op de juiste tijd en op de juiste plaats drukt de totale installatiekosten. Ook op dit terrein wenst Brink Climate Systems u een optimale service te verlenen. Daarom wordt er dagelijks in heel Nederland bezorgd. Goederen die vóór 11.00 uur ´s ochtends worden besteld, worden (indien voorradig) de volgende dag afgeleverd. Voor service-onderdelen geldt dat deze tot 14.00 uur besteld kunnen worden. Ook dan wordt alles in het werk gesteld om deze nog de volgende dag af te kunnen leveren. Op het moment dat u een order plaatst, kan nog niet worden aangegeven op welk tijdstip de aflevering plaatsvindt. De transportplanning is dan immers nog niet gereed. Op de afleverdag zelf kunnen wij u wel informeren over het verwachte aflevertijdstip.

Wij hanteren de volgende levertijden:

Levertijden Artikelgroep
1 werkdag (bestellen vóór 14.00 uur)     Service-onderdelen en thermostaten
1-2 werkdagen Elan 2.0 en toebehoren
  Sonair en toebehoren (< 24 stuks)
  Brink HRE cv-toestellen
  Allure standaard en toebehoren
  Rechthoekige kanalen en instortkanalen
  Standaard spiraalgefelste ronde kanalen en hulpstukken
  Filters
  Doorvoeren en pannen
  Ventielen en roosters
1-4 werkdagen Flair toestellen (< 20 stuks)
  Renovent toestellen (< 20 stuks)
  Air 70 en toebehoren (< 20 stuks)
2-3 weken Speciaal werk
Levering in overleg Brink Sun Set
  Warmtepompen
  Zone-regeling
  Allure grote luchthoeveelheden en toebehoren
  Topkoeling
  Air Excellent System
  Speciale inkoopproducten
  Flair toestellen (> 20 stuks)
  Renovent toestellen (> 20 stuks)
  Air 70 en toebehoren (> 20 stuks)
  Niet voorraad artikelen

 

Afroeporders
Afroeporders worden niet voor u op voorraad gezet. Pas als de order afgeroepen wordt, met de gewenste definitieve leverdatum, gaan wij plannen en produceren. Roep tijdig af en houd rekening met eventuele levertijden. Alleen met een goed afleverschema kunnen wij tijdig leveren. Een afroeporder is voor ons enkel een indicatie van hoeveelheden, zodat wij tijdig voldoende grondstoffen en inkooponderdelen kunnen bestellen bij onze leveranciers.

Verzendkosten
Wij berekenen geen verzendkosten voor bestellingen vanaf €300,- bruto. U betaalt voor bestellingen onder € 300,- verzendkosten van € 24,00.

Toeslagen tijdsleveringen
De toeslagen voor tijdsleveringen in Nederland zijn als volgt:

  • Voor 08.00 uur: € 57,50
  • Voor 10.00 uur: € 40,25
  • Voor 12.00 uur: € 17,50

Een tijdslevering is onder voorbehoud van verkeerssituaties en onvoorziene omstandigheden.

Recyclebijdrage
Vanaf 1 januari 2017 zijn wij verplicht recyclebijdrage voor onze toestellen af te dragen. Deze wordt vermeld op de orderbevestiging en op de factuur.

Hoe vind ik het juiste product?
U kunt in de webshop zoeken op artikelnummer, toestelnaam, accessoire of onderdeel. Daarnaast kunt u via de navigatiestructuur naar de juiste productgroep navigeren om zo op het juiste product terecht te komen. U kunt vervolgens uw producten in uw winkelwagen plaatsen en uw gevulde winkelwagen bestellen. U kunt alleen een bestelling plaatsen via uw persoonlijke account.

Hoe kan ik klant worden?
Heeft u een installatiebedrijf met geldig KvK? Dan kunt u hier een klantnummer en account aanvragen.

Ik ben al klant maar ik heb nog geen account
Als u al klant van Brink bent maar u heeft nog geen account om te bestellen op brinkairshop.nl, dan kunt u hier een account aanvragen. Vul uw gegevens in en wij maken voor u een account aan. Hiervoor heeft u uw klantnummer nodig.

Mijn account
U kunt in 'Mijn account' uw vorige bestellingen inzien en direct opnieuw bestellen.

Ga naar de webshop